hasznos tudnivalók
Általános kérdések
Alap esetben minden kerékpár 90%-ig összeszerelve érkezik, de lehet kérni a teljes összeszerelést is tőlünk.
Az elektromos kerékpárok egy elektromos motort használnak a természetes pedálozás erejének a megnövelésére.
Csak tekerd a pedálokat, és az eBike automatikusan segít neked. Könnyen szabályozhatod a sebességed, mivel az eBike teljesítménye attól függ, mekkora támogatási szintet választasz.
A pedálozás kevesebb erőfeszítést igényel (különösen a magasabb támogatási szinteken), így könnyebben tudsz felmenni dombokon és gyorsabban tudsz haladni.
A méret alapvető szempont, amikor kerékpárt vásárolsz, legyen az elektromos vagy nem, mert ha nem vagy kényelmes pozícióban akkor nem fogod tudni teljes mértékben élvezni az utazást.
Ha a kerékpár nem megfelelő méretű számodra, legyen az túl nagy vagy túl kicsi, kényelmetlen és erőltetett testtartást eredményezhet, ami akár idővel sérülést vagy fájdalmat is okozhat. Minden kerékpárunknál találsz egy mérettáblázatot, mely segítségedre lesz.
Vannak olyan ügyfelek, akik határértékhez közel vannak a magasságot tekintve, és számukra mind a kisebb, mind a nagyobb méretű kerékméret is megfelelő lehet.
Ez nagyban függ azoktól a tervektől, amiket a kerékpárral terveznek megvalósítani. Ez a méret hüvelykben mérhető. Hosszabb utakra vagy terepre tervezett használat esetén javasolt a nagyobb méretű kerék, mivel ez a nagyobb kerék a pedálozáson keresztül nagyobb távot tesz meg.
Ha inkább városi használatra vagy rövidebb távokra gondoltál, akkor inkább a kisebb méretű kerék ajánlott, mivel ez kisebb és könnyebben kezelhető. A különböző kerékméretek függenek a modelltől. Van 26” és 28” méretű, valamint 27,5” és 29” méretű is.
Minden kerékpáron + és – gombokkal lehet rásegítési szintet állítani.
Az elektromos kerékpárokon a vázszám a kormánycső alján, az első kerék felett található, a vázba vésve.
Igen, használhatsz elektromos kerékpárt esőben.
Vízálló: Az elektromos kerékpárjaink kialakítása ellenáll az időjárási viszontagságoknak, ideértve az esőt is. A kerékpár elektromos alkatrészei és az akkumulátor vízálló védelemmel rendelkeznek az esőcseppek ellen. Tehát ne félj megmosni a biciklidet! Viszont nagynyomású mosót és forró vizet nem szabad használnod!
Megfelelő gumik: Elektromos kerékpárjaink speciális gumikkal vannak felszerelve, amelyek megfelelő tapadást biztosítanak nedves felületeken.
Hatékony fékrendszer: Minden UrbanBiker által gyártott elektromos kerékpár magas minőségű fékrendszerekkel van ellátva, különösen a hidraulikus tárcsafékekkel, amelyek hatékonyan működnek nedves körülmények között is.
Láthatóság: Az UrbanBiker által gyártott elektromos kerékpárok többségében beépített első és hátsó lámpákkal rendelkeznek, ami láthatóbbá tesz más közlekedők számára az esős időben is. Ez hozzájárul a biztonságodhoz, rossz látási viszonyok között.
Igen, telephelyünkön ki lehet próbálni az elektromos kerékpárokat.
További tippek
- Javasoljuk, hogy kerüld a maximális feltöltést és/vagy várd meg, amíg teljesen lemerül, mielőtt újra csatlakoztatnád a hálózathoz. A jobb és hosszabb akkumulátor-élettartam érdekében a legjobb, ha 30 és 80% között töltöd. Nem tanácsos nagyon hosszú ideig tölteni és hagyni teljesen lemerülni.
- Figyelembe kell venni, hogy az akkumulátor garanciája az elvégzett töltési ciklusok számához kapcsolódik.
1 töltési ciklus = Egy töltést és egy befejezett kisülést tartalmaz.
- Használaton kívül az akkumulátort 20 és 25 fok közötti hőmérsékletű helyen kell tárolni.
- Ha az akkumulátort hosszabb ideig nem használod, ajánlatos legalább 30/40%-os töltöttség mellett hagyni, lehetőség szerint alvó üzemmódban.
Nem. Az elektromos kerékpárokat az jellemzi, hogy a saját energiatermelés helyett támogatást nyújtanak a pedálozáshoz, például felfelé menet.
Tudod miért? Mert az akkumulátor USB portját biztonsági okokból maga a gyártó letiltotta a szoftverben. Nem mobiltelefonok töltésére szolgál, ezért a kerékpár műszaki adataiban nem szerepel, illetve nem említik.
Ezt az intézkedést a túlterhelés vagy az elégtelen tápellátási problémák elkerülése érdekében hozták. Ha túl sok áramot igénylő eszközt csatlakoztat az e-bike USB-portjához, előfordulhat, hogy az nem működik megfelelően, vagy a rendszer védelme érdekében leáll.
Ezenkívül a kommunikációs szabványok vagy a tápellátási követelmények eltérései miatt is előfordulhatnak inkompatibilitások.
2023-tól bizonyos típusokon a kijelzőn is találhatsz type-C csatlakozót. Ezzel viszont már töltheted a mobiltelefonod.
Attól függően, hogy milyen típusú kerékpárt használsz és mely generációhoz tartozik, különböző hátsó lámpákkal találkozhatsz.
Spanninga márkájú hátsó lámpa
Ez az a típus például, amit az új 2023-as Sidney modellekhez szereltek fel. Az elem cseréjéhez kibiztosítjuk a rögzítő csavart és ügyelünk rá, hogy ne mozduljon el a hátlap. Ahogy a videó végén látható, hosszú használat, esetleges esések vagy rezgések miatt előfordulhat, hogy a hátsó lámpa mozgásba jön és emiatt nem működik megfelelően. Egyszerűen helyezzük vissza a helyére, ha ez a helyzet.
Messingschlager márkájú hátsó lámpa
Az elem cseréjéhez le kell venni a burkolatot, amelyet egy fülpánt tart alulról. A visszahelyezéshez felülről lefelé kell nyomást gyakorolni. Ez az a típus például, amit az új 2023-as Dakotas modellekhez csatoltak.
Nem ajánljuk, de ha a szabályozás megengedi van rá lehetőség.
Technikai kérdések & válaszok
Hogyan befolyásolja a kiválasztott RÁSEGÍTÉSI SZINTEM az általam elérhető SEBESSÉGET?
Az elektromos vagy pedelec kerékpárod a motornak köszönhetően segít csökkenteni a szükséges erőt a haladáshoz. Szabályozás szerint a nyújtott támogatás akkor áll le, amikor eléred a 25 km/h sebességet, vagy amikor abbahagyod a pedálozást.
Attól függően, hogy a kerékpárod hub motort (amelyet a kerékpárgumiba szerelnek) vagy központi motort használ, az egyes támogatási szintek és az elért sebesség közötti összefüggés változhat. Emellett az időjárási körülmények, a kerékpáros tempója és egyéb tényezők is befolyásolhatják, amelyeket részletesebben ismertetünk egy másik kérdésben.
Kerékpáron lévő motor
Minden Urbanbiker elektromos kerékpár FOC vezérlővel van felszerelve, amely sokkal reaktívabb, mint elődei, amely az érzékelővel együttműködve meghatározza, hogy mennyi segítséget nyújtson neked pillanatról pillanatra, a te pedállökéseid alapján.
Ebben az esetben a pedálozás aktiválja a szenzort (nem befolyásolja a pedálozáskor kifejtett erő vagy a nyomás, csak a pedálok forgatásával reagál a motor). Gyakorlatilag bármelyik szinten elérheted a maximális 25 km/h sebességet.
Támogatási szintek és a pedálozáshoz adott teljesítmény százalékban:
1 – 20%
2 – 40%
3 – 60%
4 – 80%
5 – 100%
Központi motor
A központi motorkerékpároknál a motor által biztosított erő nagyobb mértékben függ a nyomatékérzékelőtől, vagyis a pedálozás során végzett erőfeszítés arányosabban befolyásolja a kerékpár által hozzáadott energia mennyiségét.
Míg a hátsó motornál a különböző szintek által nyújtott energia százalékos aránya inkább állandó; a központi motor esetében az vezetési élmény sokkal gördülékenyebb, azonnali és természetesebb. Habár különböző támogatási szinteket választasz, az elvégzett erőfeszítésnek fontosabb szerepe van az elért sebességben.
Az első kerékfék betétéinek egyszerű beállítása.
Az alábbiakban elmagyarázzuk, hogyan állítható be egy Viena típusú kerékpárnál, bár a módszer gyakorlatilag ugyanaz más modelleknél is.
A fékbetétek elrendezésének beállításához tartsd lenyomva a fékeket, majd feszítsd meg az állítócsavart addig, amíg úgy érzed, hogy a fogantyú nyomása megfelelő, és elkerüli a betétek súrlódását.
A cél az, hogy a betétek jól legyenek igazítva a tárcsához, és mindkettő körül legyen egyenletes tér. Ezzel elkerülheted a felesleges kopást, és biztosítja a sima és hatékony fékezést. Ne felejtsd, a biztonságod a legfontosabb.
Élvezd a biciklizés örömét magabiztosan!
Nézd meg róla a videót itt: VIDEÓ
Szeretné ellenőrizni, hogy az elektromos kerékpár vezérlője megfelelően van-e csatlakoztatva? Vagy esetleg szükséges-e cserélni? Itt vannak az ehhez szükséges utasítások három egyszerű lépésben:
1. Csavarozd le az akkumulátor alatt lévő doboz fedelét (4 csavarral van rögzítve). Ebben a dobozban található a vezérlő.
2. A vezérlő eltávolításához húzd ki a dobozból a motorhoz vezető kábelt.
3. Most óvatosan távolítsd el a vezérlőt. Akár ki szeretnéd cserélni, akár csak ellenőrizni szeretnéd, győződj meg arról, hogy minden kábel megfelelően be van dugva, ha végeztél. Ezután próbáld meg újra bekapcsolni az elektromos kerékpárt.
A vezérlő tájolása
Fontos: Amikor visszahelyezed a vezérlőt, győződj meg arról, hogy a kis színes vezetékekkel ellátott oldal ismét lefelé néz. Lásd az 1. lépés / második fényképet (ellenkező esetben van esély a nedvesség felhalmozódására ebben a részben).
A csapok meghajlottak vagy besüppedtek
Ha ezekből a modellekből eltávolítod az akkumulátort, és azt észleled, hogy a tűk meggörbültek, most elmagyarázzuk, hogyan lehet ezt egyszerűen kijavítani:
1. Csavard le és távolítsd el az egész alkatrészt, amely a csapokat tartja, vagyis a teljes akkumulátor kampót. Ez az egész, amit az alábbi képen láthatsz.
2. Húzd ki onnan a tűrészt, ezt a téglalap alakú darabot az 5 tűvel, amelyet a két különböző színű kábellel csatlakoznak a csatlakozóhoz.
3. A helyes visszahelyezés előtt hajtsd kissé befelé a fekete műanyag kapcsokat, hogy jobban tartsák a tűt.
4. FONTOS: Ügyelj a + és – szimbólumokra. Mindkettő a téglalap alakú darabon és az akkumulátorhorgon is található. Nagyon fontos, hogy a részek visszahelyezésekor ezek össze legyenek hangolva, különben károsíthatod a biciklit. Nézd meg ennek a szövegnek az első két fotóját, ott láthatod a jeleket mind a téglalap alakú darabon, mind az akkumulátor zárán.
5. Csavarozd vissza az alkatrészt. Most jó, ha kéznél van a töltő. Csatlakoztasd, miután visszahelyezted az alkatrészt a vázba. Biztosítsd, hogy a töltő kábel helye tökéletesen illeszkedjen és ne érintkezzen a vázzal. Nagyon fontos, hogy megelőzd a váz károsodását azzal, hogy a töltőt megfelelően csatlakoztatod. Mivel a hely nagyon szűk, próbáld meg középen rögzíteni az alkatrészt.
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
Volt már rövidzárlat a fent említett okok miatt? A töltő nem megfelelően érintkezett a vázzal, és most nem reagál a rendszer?
Ne aggódj. Fordulj hozzánk, hogy meghatározhassuk egy műszaki szakemberrel, mely alkatrészek sérültek. Mindent megteszünk, hogy segítsünk neked minél hamarabb újra útnak indulni.
Nézd meg a videót itt: VIDEÓ
Először is győződj meg arról, hogy melyik kijelző van a kerékpárodon.
Attól függően, hogy milyen típusú kerékpárról van szó, technikai jellemzői és a kijelző típusa szerint, a hiba több okból adódhat és különböző megoldásokkal orvosolható. Most bemutatjuk az UB2 PLUS kijelzők esetét, amelyek a központi motorral rendelkező Dakotas Plus kerékpárokon találhatóak.
Ha a kerékpár hátsó motorral rendelkezik, akkor az UB2-ről szóló cikk segíthet és nem ez.
Térjünk a lényegre: Hogyan lehet megoldani az UB2 PLUS kijelző problémáját?
Az UB2 PLUS kijelző a központi motorral rendelkező Dakotas Plus típusú kerékpárokon található.
Ebben az esetben, amikor a kerékkel kapcsolatos hiba (ami általában a távolságmérés hibáját okozza) megtörténik, az a következménye, hogy a kijelző teljesen kikapcsol. Ez teljesen ésszerű, ha arra gondolunk, hogy…
Amikor ez a kerék küllőjén található rész felfelé vagy lefelé fordul, vagy oldalra mozog, megszakad a kapcsolat a kerék érzékelőjével.
Ebben az esetben a kijelző nem kap információt a keréktől, és azt gondolja, hogy a kerékpár már nincs mozgásban.
- Tünet: A kerékpár kikapcsol 5 perc után.
- Megoldás: Jól beállítani és igazítani a szenzort.
Kövesd az alábbi lépéseket annak ellenőrzéséhez, hogy az akkumulátor tölt-e vagy sem:
- Ellenőrizd, hogy a töltő megfelelően csatlakozik-e az áramforráshoz, nincs-e megcsavarodva vagy megsérülve a kábel stb.
- Töltés közben ellenőrizd, hogy az akkumulátor be van-e kapcsolva.
- A helyes működés érdekében először a kábelt kell csatlakoztatni az akkumulátorhoz, majd az elektromos hálózathoz.
A töltő LED-je pirosra vált át töltés közben, majd zöldre, amikor a töltés befejeződik. (Ha a töltő soha nem vált pirosra, az azt jelenti, hogy nem tölt.)
Az akkumulátor LED-jei (vagyis a fények) rövid idő múlva kikapcsolnak, miután elengedtük a gombot, ez normális, így kell lennie. Csak akkor láthatjuk az akkumulátor töltöttségi szintjét, amikor megnyomjuk a gombot. Ne felejtsd, hogy több információt találhatsz az akkumulátoroddal kapcsolatban itt, például a “Tippek akkumulátorral kapcsolatban” résznél.
Az összes elektromos kerékpárunk két kulcsot tartalmaz. Amikor megkapod, javasoljuk, hogy tartsd külön őket: egyet magadnál és a másikat pedig biztonságos helyen.
Ha elvesztettél a két kulcs közül egyet, javasoljuk, hogy minél előbb készíts egy másolatot a meglévő kulcsról.
Ha mindkét kulcsot elvesztetted, kérünk, lépj kapcsolatba velünk e-mailben, hogy újat tudjunk rendelni.
Pótkulcsot rendelhetsz a Vienna és Dakota kerékpármodellekhez (a méret megjelölésével érdeklődj nálunk az adott modell elérhetőségéről). Ehhez fényképpel is meg kell erősítened a kulcs számát, amelyet az akkumulátor feletti záron találsz. Ilyen fotónak kell lennie:
A kulcsok elvesztését a garancia nem tartalmazza.
Kérünk, vedd fel velünk a kapcsolatot e-mailben. Ha egy olyan kerékpár kulcsát vesztetted el, amely nincs a fent említettek között, akkor a teljes zárat ki kell cserélni (új henger).
Attól függően, hogy a kerékpár milyen típusú fékeket tartalmaz, a nyikorgás eltávolítása különböző módon lehetséges. Az elektromos kerékpárjaink tárcsafékekkel vannak felszerelve, konkrétan hidraulikussal, ásványolajos fékekkel.
Az, hogy kerékpárod fékezéskor zajt bocsát ki, több okból is előfordulhat, többek között:
Az egyik leggyakoribb ok, hogy a fékeken, féktárcsákon és a féknyergeken por és anyagnyomok halmozódtak fel. Ehhez minden alkatrészt meg kell tisztítani.
- Javasoljuk a tárcsa időszakos tisztítását alkohollal vagy féktisztítóval. Emellett emlékeztetünk arra, hogy a hidraulikus tárcsafékek esetén fontos időről időre elvégezni a fékolaj cseréjét és légtelenítését. (Normál használat során évente egyszer, igénybevételtől függően fél évente.)
- Gyakori probléma lehet az is, hogy a dugattyú membránjai kiszáradnak és fékzajt okoznak. Ez megnehezíti a dugattyúk mozgását, rövidíti a fogantyú útját és megkeményíti azt.
Fontos, hogy ne szennyezzük be a féktárcsákat vagy a fékbetéteket kenőspray-kel. Ha feltétlenül szükséges, mindig cseppentős kenőanyagokat javasoljuk és nem a permetezhetőket. Ez a probléma gyakran áll a zajprobléma hátterében. - Ha a betétek és a tárcsák nincsenek megfelelően beállítva, a fékek nyikoroghatnak fékezéskor. Az igazításhoz meg kell lazítani a féknyerget. Ha kilazult, megnyomjuk a fékkart és a kar elengedése nélkül újra beállítjuk a féknyerget.
- Lehetséges, hogy a fékbetétek elhasználódtak, helytelen használat vagy a kerékpár élettartama során fellépő normális kopás miatt, ezért a fékbetéteket ki kell cserélni.
Továbbá, megelőző intézkedésként FONTOS, betörni a fékbetéteket, amikor újak. Ezzel megelőzzük az üvegesedést vagy a kristályosodást és az ebből adódó csikorgást, fékezési problémákat.
Ha úgy érzed, hogy közlekedés közben zaj hallatszik a pedálok környékéről, fontos először ellenőrizni, hogy azok megfelelően vannak-e felhelyezve. Ezt ellenőrizheted a L/R (bal/jobb) matricákat nézve. Ez általában a leggyakoribb probléma ilyenkor. Ezért fontos, hogy elolvassuk az utasításokat és nagyon figyeljünk, amikor összeszereljük az elektromos kerékpárunkat. A pedálokra fel vannak írva, hogy melyik oldalra tartoznak.
Ellenőrizd azt is, hogy nincs-e semmi olyan, ami a lánchoz vagy a sárvédőhöz dörzsölődik.
Ami ezután következik, már ritkábban fordul elő:
További általános tanácsok a témában…
- A pedálok beállítása és meghúzása: Ellenőrizd, hogy a pedálok megfelelően vannak-e beállítva és meg vannak-e húzva a hajtókarokon. Ha valamelyik meglazult, húzd meg a megfelelő szerszámmal. Győződj meg arról, hogy mindkét pedál megfelelően van elhelyezve a hajtókarokon, mert a rossz beállítás bosszantó zajokat okozhat.
- Kend meg az alsó tartót: A kenés hiánya az alsó konzol területén a zajok másik oka lehet. Vigyél fel megfelelő mennyiségű kenőanyagot a menetekre és az alsó konzol és a hajtókarok közötti érintkezési területekre. Ez segít csökkenteni a súrlódást és kiküszöbölni a nem kívánt zajokat.
- Ellenőrizd az alsó konzol csapágyait: Az alsó konzolban lévő kopott vagy sérült csapágyak zavaró zajokat okozhatnak. Ha a zaj a pedálok beállítása és kenése után is fennáll, előfordulhat, hogy az alsó konzol csapágyait ellenőrizni és cserélni kell. Ebben az esetben tanácsos kerékpárszerelőhöz fordulni a feladat elvégzésére.
- Vizsgáld meg az alsó tartót: Ellenőrizd, hogy az alsó tartó meglazult vagy sérült-e. A rosszul beállított vagy kopott tengely zajt okozhat pedálozás közben. Ha bármilyen problémát észlelsz a tengellyel kapcsolatban, feltétlenül azonnal orvosold a problémát és ha szükséges, cseréld ki az alkatrészt.
- Ellenőrizze a hajtókarok holtjátékát: Ha a hajtókarok holtjátéka az alsó konzol területén jelentkezik, ez is lehet a zajok lehetséges oka. Győződj meg arról, hogy a hajtókarok biztonságosan rögzítve vannak és nem mutatnak szokatlan mozgást. Ha lazaságot észlelsz, fontos megoldani a problémát mielőtt tovább használnád a kerékpárt.
Ha a te elektromos kerékpárod motorja túl hangos, kövesd ezeket a tanácsokat a probléma megoldásához:
- Ellenőrizd a hátsó csavarokat: Győződj meg róla, hogy minden csavar a hátsó részen jól van meghúzva, itt a sárvédőkről és a vezérlő két csavarjáról beszélünk.
- Ellenőrizd a hátsó kerék küllőit: Ellenőrizd, hogy feszesek-e és egyik sem laza.
- Nézd meg a hátsó lámpát: Ideiglenesen távolítsd el a hátsó lámpát annak ellenőrzésére, hogy ez okozhatja-e hangot. Lehetséges, hogy csak ez okozza a problémát.
- Kend meg a mozgó részeket: Kend be kenőanyaggal a láncot és a fogaskerekeket a zaj csökkentése érdekében, ha úgy gondolod, hogy a zaj esetleg onnan jöhet.
- Ha a zaj továbbra is fennáll, fordulj elektromos kerékpár szerelőhöz a részletesebb ellenőrzés érdekében, de először e-mailben lépj kapcsolatba velünk, főleg, ha a kerékpárod még garanciális.
Napi zaj
Amikor a biciklid olyan zajokat produkál, amiket nem tudsz megmagyarázni és úgy érzed, hogy megoldásra van szükség, küldj nekünk egy videót, amin jól hallatszik a probléma.
Tartsd karban a biciklidet és élvezd a csendes tekerést!
A Dakota PLUS és Dakota PLUS FE modell akkumulátorának töltése körülbelül 8 órát vesz igénybe teljesen lemerült állapotban. A töltő 2 amperes.
Dakota PLUS központi motortípusú szabványos és FE (felszerelt)
48V 17.5Ah (840 Wh) akkumulátor
Szükséges-e megvárni, hogy a töltő lámpája zöldre váltson, mielőtt kihúznád?
Természetesen félig is feltöltheted az akkumulátort, ami azt jelenti, hogy nem kell várnod, amíg teljesen kialszik a töltő zöld lámpája.
Teljes töltés vs. részleges töltés: További információkért arról, hogy ez milyen hatással lehet, és mire érdemes figyelni, nézd meg az akkumlátorokra vonatkozó specifikus részt: “Tippek akkumulátorral kapcsolatban“.
A Dakota és a Dakota FE modell akkumulátorának töltése körülbelül 7 órát vesz igénybe teljesen lemerült állapotban. A töltő 2 amperes.
Hátsó motoros Dakota és Dakota FE (felszerelve)
48V 15Ah (720 Wh) akkumulátor
Szükséges-e megvárni, hogy a töltő lámpája zöldre váltson, mielőtt kihúznád? Természetesen félig is feltöltheted az akkumulátort, ami azt jelenti, hogy nem kell várnod, amíg teljesen kialszik a töltő zöld lámpája.
Teljes töltés vs. részleges töltés: További információkért arról, hogy ez milyen hatással lehet, és mire érdemes figyelni, nézd meg az akkumulátorokra vonatkozó specifikus részt: “Tippek akkumulátorral kapcsolatban“.
A Mini és Mini PLUS modell akkumulátorának töltése körülbelül 7 órát vesz igénybe teljesen lemerült állapotban. A töltő 2 amperes.
Mini hátsó motor Mini PLUS központi motor
36V 15Ah akkumulátor (540 Wh) 36V 15Ah akkumulátor (540 Wh)
Szükséges-e megvárni, hogy a töltő lámpája zöldre váltson, mielőtt kihúznád? Természetesen félig is feltöltheted az akkumulátort, ami azt jelenti, hogy nem kell várnod, amíg teljesen kialszik a töltő zöld lámpája
Teljes töltés vs. részleges töltés: További információkért arról, hogy ez milyen hatással lehet, és mire érdemes figyelni, nézd meg az akkumulátorokra vonatkozó specifikus cikkünket: “Tippek az akkumulátorról”.
A Sidney és Sidney PLUS modellek akkumulátorának töltése körülbelül 7 órát vesz igénybe teljesen lemerült állapotban. A töltő 2 amperes.
Sidney PLUS központi motor Sidney hátsó motor
36V 15Ah akkumulátor (540 Wh) 36V 15Ah akkumulátor (540 Wh)
Szükséges-e megvárni, hogy a töltő lámpája zöldre váltson, mielőtt kihúznád? Természetesen félig is feltöltheted az akkumulátort, ami azt jelenti, hogy nem kell várnod, amíg teljesen kialszik a töltő zöld lámpája.
Teljes töltés vs. részleges töltés: További információkért arról, hogy ez milyen hatással lehet, és mire érdemes figyelni, nézd meg az akkumulátorokra vonatkozó specifikus cikkünket: “Tippek akkumulátorral kapcsolatban“.
A Viena modell akkumulátorának töltése körülbelül 7 órát vesz igénybe teljesen lemerült állapotban. A töltő 2 amperes.
Hátsó motor Vienna
48V 15Ah (720 Wh) akkumulátor
Szükséges-e megvárni, hogy a töltő lámpája zöldre váltson, mielőtt kihúznád? Természetesen félig is feltöltheted az akkumulátort, ami azt jelenti, hogy nem kell várnod, amíg teljesen kialszik a töltő zöld lámpája.
Teljes töltés vs. részleges töltés: További információkért arról, hogy ez milyen hatással lehet, és mire érdemes figyelni, nézd meg az akkumulátorokra vonatkozó specifikus cikkünket: “Tippek akkumulátorral kapcsolaban“.
Ha teljes akkumulátortöltést szeretnél, meg kell várnod, amíg a töltőn lévő LED zöldre vált. Ez egy nagy kapacitású akkumulátor, és némi időt vesz igénybe a teljes feltöltés.
Nem javasoljuk a teljes töltést, ha a kerékpárt hosszú ideig tárolod.
100%-ra töltheted, ha mindennap használod a kerékpárodat.
Kérjünk, vedd figyelembe, hogy bár a képernyőn látható 6 töltési sáv megtelt, ez nem jelenti azt, hogy az akkumulátor 100%-ig fel van töltve. Erről bővebben lentebb.
Töltési idők
Kerékpárjainkhoz 2 Amper/óra töltő tartozik. Ha minden kerékpár óránként 2 Amperrel tölt, akkor a szükséges idő megközelítőleg…
- Dakota hátsó motorral: 48V 15Ah (720 Wh) 7 és fél óra
- Viena hátsó motorral: 48V 15Ah (720 Wh) 7 és fél óra
- Sidney hátsó motorral és S.PLUS központi motorral: 36V 15Ah (540 Wh) 7 és fél óra
- Mini hátsó és központi motorral: 36V 15Ah (540Wh) 7 és fél óra
- Dakota PLUS központi motorral: 48V 17.5Ah (840 Wh) 8 óra és 45 perc
Töltöttségi jelzők
Információkat kaphatsz az akkumulátor töltési állapotáról a kijelzőn, az akkumulátor LED-jein és a töltő jelzőfényén keresztül. Bár, ha a képernyőn mind a 6 sáv teljes, az akkumulátoron lévő LED -ek pontosabbak, mint amit a képernyő mutat. A kijelzőn látható becslés az energiafogyasztás időtartamának becslése és folyamatosan ingadozik attól függően, hogy mennyi energiát használ. A lehetséges lejtők emelkedési foka, a kerékpáros súlya, a kiválasztott segítségnyújtási szintek és a pedálozás során megtett erőfeszítés is befolyásolja.
Teljes töltés vs. részleges töltés: További információkért “Tippek akkumulátorral kapcsolatban” részben.
Ha a kerékpár elektromos kijelzője nem kapcsol be, kövesd ezeket a lépéseket, hogy kizárd a lehetséges okokat, melyek könnyen kezelhetőek.
Az akkumulátor
Ellenőrizd az akkumulátor töltöttségi szintjét. Vizsgáld meg, hogy az akkumulátor LED-jei felgyulladnak-e a gomb megnyomásakor, így kiderítheted, hogy helyesen működik-e. Az elektromos kerékpár modelljétől függően az akkumulátor gombjának működése változik:
- A hátsó motoros Vienna és Dakota ugyanazzal az akkumulátorral rendelkezik, amelyen egyetlen gomb van. Ha röviden megnyomod, LED-eken keresztül jelzi az akkumulátor töltöttségi szintjét. Amíg ezek bekapcsolnak és zölden világítanak, az akkumulátor működik.
- Ha a LED-ek nem reagálnak, akkor előfordulhat, hogy az akkumulátor nincs feltöltve, és a hiba a töltőben van. Ellenőrizd, hogy a töltő megfelelően van-e csatlakoztatva az áramforráshoz, nincs-e megcsavarodva, deformálva vagy sérült-e stb.
- Az is előfordulhat, hogy az akkumulátor alvó/hibernált módba lépett. A kerékpármodelltől függően ellenőrizd a használati útmutatót, hogy megtudd, hogyan lehet ezt be- és kikapcsolni.
Az akkumulátor helyes használatával kapcsolatos további információkért olvasd el a megfelelő részt: “Tippek akkumulátorral kapcsolatban“.
Csatlakozások
Ellenőrizd, hogy a kijelző megfelelően van-e csatlakoztatva a többi fontos részhez: a vezérlőhöz, az akkumulátorhoz, és különösen az alábbi szempontokat vizsgáld meg:
- Ha a csatlakozó tűi megcsavarodtak.
- Hogy a kábelek ne legyenek megrágva, megsérülve vagy leválasztva.
A vezérlő
A vezetékek ellenőrzésekor különösen ellenőrizd, hogy a kijelzőtől a vezérlőhöz vezető kábel megfelelően van-e csatlakoztatva. Íme egy videó, ami segíthet:
Ha még nem találtad meg a problémát, kérünk Téged, hogy írj nekünk egy e-mailt azért, hogy részletesebben kivizsgálhassuk, és gyors megoldást kínálhassunk.
Ez a tanúsítvány megerősíti, hogy kerékpárjaink megfelelnek bizonyos követelményeknek, mint például a maximális motorteljesítmény, a legnagyobb megengedett sebesség és az akkumulátor önállósága. Ezenkívül kerékpárjaink minőségének, biztonságának és teljesítményének megállapítását és megerősítését szolgálja. Így biztos lehetsz benne, hogy megfelelnek a vonatkozó szabályoknak és előírásoknak.
Ezt a nyilatkozatot az elektromos kerékpárok használati útmutatóiban találod a 13.oldalon.